aannica

Thanks for the memories

Lördag

Kategori: Allmänt

Blev morgon klockan 6 här. Fast jag somnade på soffan medan vi kollade på barnprogram och ett tips till alla föräldrar är; GÖR INTE DET!! Samuel hade hämtat en rulle toapapper som han sedan hade dragit ut över hela golvet och jag hade också blivit pyntad med toapapper... Städa upp fick han göra själv. Tokunge ;)
 
Igår tänkte jag på en sak medan jag var och handlade med Lucas... Det var en mamma där med en son i Samuels ålder lite yngre kanske, han hade väll typ nyss lärt sig uttrycka sig själv med meningar. Den här mamman pratar med sonen heeeeeeela tiden - "nu ska vi hitta bacon", -"ser du vart baconet är", - "vad tycker du vi ska köpa?" osv.

Fråga nr 1 som jag tänkte var; "- Får du något vettigt svar från den där ungen som står och pillar sig i näsan?"
Fråga nr 2; Gör jag också så där?
 
Svaret på fråga nr2 är nog; JA! Alltså man tänker inte på det när man har med sig ungen men nu när jag hade med mig Lucas så störde jag mig så himla mycket på denna mamma! Men sen kom jag på att så där låter jag också mot Samuel och NEJ man får inget bra svar (om ens något svar) från en 2åring som bara vill ha glass när man är och handlar. Så jag ska tänka på att inte fråga onödiga saker till min 2åring för man ser ju helt crazy ut...
 
Samme är med pappan och skruvar i garaget, Lucas sover och jag ska nog ta det lugnt en stund innan mina föräldrar kommer och hälsar på. ha det bra :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: