aannica

Thanks for the memories

:@

Kategori: Allmänt

Måste bara skriva av mig lite... läste en blogg och blev sådär tvärarg som man kan bli!
 
Blir så less på folk som säger -"skaffa barn har blivit en trend". Tror verkligen folk att man skaffar barn för att ha dom som nån accessoar??
 
Jag tror inte alls att det blivit någon trend utan att det uppmärksammas bara på ett helt annat sätt genom facebook, bloggar, twitter, instagram osv... Om man tänker efter så var det nog lika vanligt att man skaffade barn i tidig 20(eller vid 18)-årsålder förr som nu.
 
Mina föräldrar var 22 när dom fick min storebror och då tänkte nog inte ens någon på deras ålder utan dom var mogna för barn och skaffade barn, så enkelt är det!
 
Sen när ens vänner får barn kanske man själv börjar tänka på att skaffa barn men inte skaffar man bara för att skaffa, helt sjukt att folk tänker så! -"Hon blev ju bara gravid för att alla andra är det".... Så funkar det inte! Det är sjukt mycket jobb och man måste verkligen offra allt för detta lilla liv, så det är inget man bara gör för att det är en "trend"...
 
Tack för mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: