aannica

Thanks for the memories

söndag

Kategori: Allmänt

Veckorna går så himla snabbt, och nu var det söndag IGEN!
 
I torsdag fick jag ett sånt där samtal som man inte vill få från dagis - "Samuel har ramlat och slagit i hakan, du måste komma hit och kolla om du tror att det behöver limmas" (PANIK) Usch jag tycker verkligen inte om öppna sår eller blod så jag halvgrina på vägen till dagis samtidigt som jag ringde till Robin och sa att han måste möta upp oss på vårdcentralen om vi måste dit!  Jag tog mig iaf modet att kika lite på samuels sår (han satt och åt lunch som om ingenting hade hänt!) och jag såg att det glipade (svenska?) , det var det enda som jag behövde se... På vårdcentralen tog dom omhand om oss direkt (naturligtvis var furunäset stängt så vi fick fara till ceder ist, kanske ska byta vårdcentral!!) Samuel låg jättestilla medan sköterskorna rengjorde och limmade, jag satt i en stol lite på avstånd med Lucas medan Robin fick sitta bredvid Samuel. Efteråt fick Samuel två leksaksspindlar för att han hade varit så duktig ;) Sen körde vi hem och Samuel somnade i bilen så fick bära in han och lägga han i sängen, allt detta från vi kom in till vårdcetralen tills vi var hemma tog 45minuter! Alltså supersnabbt :)
 
Här ligger han och väntar på sköterskorna;
Plåstrerna som måste bytas säkert 2ggr/dag för att Samuel är där och pillar, huvva får ont i magen så fort jag ser på det!  (Robin får byta dom flesta gångerna!)
 
Ihelgen har vi inte gjort så jättemycket... Vi har bockat av några saker på göralistan på övervåningen! Även Satt upp målarduk i taket så nu är det bara måla ;)
 
Nu sover barnen, Robin sitter och ser på tv (säkert discovery...) och jag ska göra mig något till lunch! Ha det fint!
 
Lucas ♥ gröt!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: