aannica

Thanks for the memories

skillnad

Kategori: Allmänt

Man kan märka en viss skillnad mellan graviditeterna...
 
Med Samuel mådde jag hur bra som hellst, inget illamående eller något sådant. Var inte så känslig för lukter heller. Denna graviditet mådde jag piss dom första 3 månaderna med illamående och trötthet. Var jätte känslig för lukter och bara jag öppna kylskåpet och kände lukten av pålägg eller något så var jag tvungen att spy!
 
Med Samuel var jag jätte känslig alltså överkänslig x3, jag började gråta när det inte gick som jag ville, när Robin jobbade istället för att vara med mig, när benz drog i kopplet eller om ketchupen var slut! Allt kunde få mig att gråta. Denna gång har jag inte ens gråtit en enda gång eller jo en gång i början av graviditeten när Robin låg och sov och inte ville byta bajsblöja på Samuel (jag kunde verkligen inte byta för jag höll på att spy) då fick jag ett frispel och börja gråta! Robin hoppade upp och gick och bytte blöja ganska snabbt! :P Jag är inte alls lika känslig nu men jag är mer irriterad på Robin än förra gången! Allt som Robin gör är irriterande men jag tror att det har blivit lite bättre nu ;) Alltså det kan ju inte vara lätt att vara Robin ibland, att han står ut är ju helt otroligt ;P
 
Sen är det ju lite skillnad att vara gravid när man redan har ett barn att ta hand om. Dagarna går mycket snabbare än när jag väntade Samuel, och all tid går ju åt att ta hand om Samuel så att man är gravid skjuter man åt sidan tills det blir kväll och Samuel ska sova då kan man äntligen lägga sig i soffan och mysa med magen + känna sparkarna :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: