aannica

Thanks for the memories

Lista

Kategori: Allmänt

Alla verkar ju göra dom här listorna så då gör jag med det ;)
 
När fick du veta att du var gravid? 10 oktober tog jag 2 test som visade +.
Hur reagerade du?  Jag blev glad såklart :)
Vilken vecka är du i nu? 31 (30+1)
När är bebisen beräknad att komma? 12 juni.
Är detta ditt första barn, eller har du fler?  2:a barnet :)
Är du tillsammans med barnets far? Ja
Bor du själv? Bor med Robin, Samuel och Benz.
Vad har varit den största förändringen för dig? Ehm, vet faktiskt inte... Kanske att orka leka med Samuel när man mått som sämst.
Vet du/ni vilket kön det är på bebisen? Ja det blir en pojke till, jag och Robin skulle nog inte kunna stå ut med nyfikenheten att inte veta kön ;)
Har du haft några bekymmer? Ex illamående, ryggvärk osv? illamående, lite foglossning och halsbränna från h-vete!
Har du känt några sparkar? Ja det sparkas på i magen :)
Om ja, när var första gången? Julafton! :)
Har du/ni något namförslag än? Ja det börjar på L ;)
Har du hittills haft några begär? Hm, lakrits kanske hehe.
Hur mycket har du gått upp i vikt? 7kg.
Var det en planerad bebis? Ja och nej, vi blev då inte förvånade eftersom man vet ju vad som kan hända om man inte skyddar sig ;)
Hur många av dina vänner har barn? Ehm typ 3?
Hur många av dina syskon har barn? Min syster har 2 (snart 3) barn.
Hur många barn vill du ha? 4st och Robin vill bara ha 2 så kanske blir 3 då? ;)
Hur mycket saker har du/ni kvar att köpa till bebisen? Blöjor och nappar.
Kommer du att amma? Ja, det är ju det bästa för bebisen men usch så tråkigt det var med Samuel som skulle äta i 1h varje gång! Då blir man lite less faktiskt ;P
Hur känns det då du tänker på att du ska bli mamma? Eftersom att jag redan varit mamma i snart 2år så känns det som vanligt men det ska bli spännande att bli 2barns mamma, det kan nog vara en stor omställning :)
Oroar du dig inför förlossningen? Nä, det går som det går... Är mest orolig för hur jag kommer klara mig utan Samuel i 2-3 dagar, jag som aldrig har lämnat bort han en hel natt :P
Vad längtar du mest efter? Att hålla i våran lilla bebis! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: