aannica

Thanks for the memories

19 April

Kategori: Allmänt

Då var det helg igen då. Alltså tiden går alldeles för fort just nu jag hinner ju inte med!
 
Lämnat av Samuel på dagis och sen har jag varit och handlat, det tar verkligen på krafterna att handla och bära påsarna till bilen. Nu är jag helt slut i kroppen och fogarna känner man av. Tror jag ska lyssna på min kropp och ta det lite lugnt idag innan jag hämtar Samuel, för då är det verkligen full fart igen :)
 
Igår efter jag hämtat Samuel for vi till stan med Jessica och fikade. Jag hade ingen barnvagn med mig och en sak är säker det händer inte igen! Lista på varför man ska ha barn under 2år i barnvagn när man går på stan;
 
1. Det går väldigt långsamt att gå i ett barns tempo.
2. Dom vill inte alls hålla handen.
3. Dom vill inte att man bär dom (kan själv syndromet visar sig tydligt).
4. Dom ska titta på allt och plaska i alla vattenpölar.
5. Gamla tanter stannar och pratar med barnet eftersom att barnet stannar och tittar på tanterna = Man tar sig inte därifrån.
6. Barn som får gå själv tycker det är roligt att trotsa sin mamma och leka "du kan inte ta mig" = Väldigt mycket spring.
7. Det är alltså bara för jobbigt utan barnvagn och speciellt när man är gravid!!
 
Så mitt tips till alla mammor/pappor använd barnvagn på stan! :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Moster Ida säger:

    hihi så roligt

    2013-04-22 | 19:50:49

Kommentera inlägget här: